🎁 ارسال رایگان برای خرید های 6,000,000 تومان و بیشتر 🎁

تاثیر مولتی ویتامین در بدنسازی

تاثیر مولتی ویتامین در بدنسازی

ورزش

وقتی صحبت از مکمل های بدنسازی می شود همه ورزشکاران ناخود آگاه به یاد پروتئین وی، کراتین، bcaa می افتند و فکر می کنند تنها مصرف مکمل هایی برایشان ضرورت دارد که در افزایش حجم عضلات وکاهش توده عضلانی موثر باشند.

یکی از مکمل های ضروری که مصرف آن برای هر ورزشکاری به ویژه بدنسازان ضروری است مکمل مولتی ویتامین مینرال است که در مطلب زیر به تاثیر مکمل مولتی ویتامین مینرال برای بدنسازان می پردازیم .

 

چرا بدنسازان به مصرف مولتی ویتامین مینرال نیاز دارند ؟

بدنسازان هم در دوران حجم و هم در دوران کات به مصرف مکمل مولتی ویتامین مینرال نیاز دارند. در دوران حجم برای کمک به افزایش توده عضلانی و در دوران کات نیز به دلیل محدودیت دریافت کالری و احتمال کمبود برخی از مواد مغذی نیاز به مکمل مولتی ویتامین مینرال افزایش می یابد.

 

فواید مولتی ویتامین مینرال در بدنسازی

افزایش سطح انرژی

انجام حرکات ورزش بدنسازی بدون داشتن انرژی کافی غیر ممکن است و بسیاری از ورزشکاران به دلیل نداشتن انرژی کافی برای تمرین خود دلسرد و ناامید می شوند و حتی ورزش را رها می کنند.

ورزشکاران به ویژه بدنسازان  بهتر است در کنار استفاده از مکمل های بدنسازی که در افزایش انرژی و استقامت بدن موثر هستند از مکمل مولتی ویتامین مینرال استفاده نمایند که به افزایش سطح انرژی و ارتقا سلامت عمومی کمک  می کند.

مولتی ویتامین مینرال حاوی ویتامین های گروه B و یا املاح معدنی نظیر منیزیم هستند که به عنوان کوفاکتور در واکنش های شیمیایی تولید انرژی در بدن نقش دارند و به تولید انرژی در بدنسازان کمک می نمایند.

کمبود برخی از ریز مغذی ها نظیر آهن و ویتامین D نیز در کاهش سطح انرژی ورزشکاران موثر است. در ورزشکاران خانم معمولا احتمال کم خونی فقر آهن وجود دارد که این موضوع در کاهش عملکرد ورزشی شان موثر است.

تقویت سیستم ایمنی

احتمال تضعیف سیستم ایمنی در بدنسازان به دلیل فشار ناشی از ورزش های سنگین و استرس بالا بر روی سیستم اعصاب مرکزی وجود دارد. بنابراین بهتر است از مولتی ویتامین و مینرال برای تقویت سیستم ایمنی خود استفاده نمایند

مولتی ویتامین مینرال های حاوی ویتامین C، ویتامین E، سلنیوم و روی در تقویت سیستم ایمنی ورزشکاران موثر است و احتمال ابتلا به بیماری های عفونی در بدنسازان را کاهش می دهد.

کمک به افزایش توده عضلانی

جالب است بدانید تنها مکمل وی یا کراتین باعث افزایش حجم عضلات نمی شود برخی از ویتامین ها و املاح معدنی نیز به طور غیر مستقیم به افزایش حجم عضلات کمک می کنند. برخی از ویتامین ها یا املاح معدنی به عنوان کوفاکتور آنزیم هایی که در واکنش های شیمیایی داخل سلولی انجام می شود شرکت دارند و به افزایش توده عضلانی و تقویت عضلات کمک می کنند.

 ویتامین D، زینک، منگنز در تحریک ترشح  هورمون تستوسترون موثر هستند. توصیه می شود بدنسازان در دوره های مختلف ورزشی خود ( دوره حجم و دوره کات ) از مصرف مکمل مولتی ویتامین مینرال غافل نشوند.

افزایش سرعت ریکاوری

ریکاوری به اندازه تمرین برای بدنسازان ضروری است. در کنار استفاده از برخی از مکمل های بدنسازی استفاده از مکمل مولتی ویتامین مینرال به افزایش سرعت ریکاوری کمک می کند. برخی از ویتامین ها نظیر ویتامین C، ویتامین E به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خود به افزایش سرعت ریکاوری کمک می کنند.

 

تاثیر برخی از ویتامین ها و املاح معدنی در بدنسازی

  • ویتامین C : ویتامین C به دلیل نقش کلیدی که در رشد و بازیابی بسیاری از بافت ها بازی می کند و تقویت کننده سیستم ایمنی است. استفاده از آن در تمرینات شدید توصیه می شود.
  • ویتامین D : استفاده از مکمل ویتامین D در بدنسازی از اهمیت بالایی برخوردار است. این ویتامین نقش موثری در افزایش قدرت و سرعت عضلات دارد و به افزایش استحکام و سلامت استخوان ها کمک می کند.
  • کلسیم : مصرف مکمل های حاوی کلسیم می تواند ورزشکاران را در برابر شکستگی های ناشی از فشار تمرینات محافظت نماید.
  • سلنیوم : استفاده از منابع غذایی یا مکمل های حاوی سلنیوم به کاهش آسیب عضله، استقامت بهتر و افزایش بازگشت به حالت اولیه در طول چرخه های سنگین تمرینی و مسابقه ای کمک می نماید.
  • منیزیم : منیزیم در کاهش گرفتگی عضلات پس از تمرین و افزایش قدرت و توان عضلات کمک می نماید و همچنین با حفاظت از کاهش توده استخوانی به سلامت استخوان ها کمک می نماید.
  • روی : روی با ترمیم بافت پس از تمرین و تقویت سیستم ایمنی به بهبود ریکاوری کمک می کند.

 

بهترین زمان مصرف مکمل مولتی ویتامین مینرال در بدنسازی

بهتر است بدنسازان قرص های مولتی ویتامین مینرال را یک ساعت پس از صبحانه استفاده نمایند تا انرژی کافی در طول روز داشته باشید.

 

کلام آخر

بهتر است همه ورزشکاران به ویژه بدنسازان برای بهره بردن از تاثیرات مولتی ویتامین مینرال که شامل مواردی نظیر افزایش سطح انرژی، تقویت سیستم ایمنی، کمک به افزایش توده عضلانی و افزایش سرعت ریکاوری می شود از این نوع مکمل استفاده نمایند.

 

داروخانه تربیت

منبع: شرکت داروسازی و مکمل های غذایی-حیاتی کارن

0 دیدگاه

در حال حاضر دیدگاهی برای این پست ثبت نشده است.
لطفا برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ورود/ثبت نام

اصالت کالا

استعلام سریال کالا از وزارت بهداشت

ارسال سریع

ارسال سریع به سراسر کشور

پشتیبانی آنلاین

پشتیبانی سریع و آسان

تضمین قیمت

تضمین بهترین قیمت در بازار