🎁 ارسال رایگان برای خرید های 6,000,000 تومان و بیشتر 🎁

پروبیوتیک چیست ؟

پروبیوتیک چیست ؟

سلامت

پروبیوتیک‌ چیست و چه فوایدی برای بدن دارد ؟
پروبیوتیک باکتری‌ زنده و مخمر مفیدی است که به گوارش و هضم غذا در معده کمک می‌کند و به «باکتری‌ خوب» معروف است. پروبیوتیک‌ از باکتری‌های زنده خوب و یا مخمرهایی ساخته می‌شوند که به طور طبیعی در بدن شما زندگی می‌کنند. در بدن شما باکتری‌های خوب و بد وجود دارد.پروبیوتیک ها میکروارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که در صورت مصرف به میزان کافی، فواید متعددی برای سلامتی دارند. آنها را می توان در ماست، لبنیات، غذاهای تخمیری و مکمل ها پیدا کرد. اگرچه مردم از اغلب باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها به عنوان میکروب مضر یاد می کنند، اما بسیاری از آنها برای بدن مفید هستند.

با وجود تعداد زیاد میکروارگانیسم های مفید در بدن، چرا به مصرف پروبیوتیک ها نیاز داریم؟

هرگونه آشفتگی در میکروفلور می تواند تاثیرات منفی بر سلامت ما داشته باشد. علل مختلفی می تواند باعث عدم تعادل میکروفلور (دیسبیوزیس) شود. تغییر ناگهانی رژیم غذایی، مصرف بیش از حد فست فود و غذاهای فراوری شده، ابتلا به بیماری های مختلف باکتریایی، ویروسی و قارچی، دوران های مختلف مانند بارداری و یائسگی، مصرف داروها مخصوصا آنتی بیوتیک ها و تغییرات هورمونی از جمله عوامل موثر در برهم خوردن تعادل میکروفلور است. یکی از راه های بازگرداندن تعادل میکروفلور، تامین میکروب های مفید برای دستگاه گوارش است. برای عملکرد دستگاه گوارش به بهترین شکل، رژیم غذایی خود را با اضافه کردن مواد غذایی پروبیوتیک اشبا کنید. در این بین می‌توانید از یک کپسول‌ پروبیوتیک خوب هم به عنوان مکلمل غذایی استفاده کنید. در بهترین مکمل‌های پروبیوتیک میزان مناسبی از انواع باکتری‌های مفید وجود دارد که دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند

چه غذاهایی پروبیوتیک دارند؟

ماست،برخی شیرها،کفیر،کلم ترش،شکلات تلخ،ترشی،کیمچی،تمپه،چای کمبوجا

خواص پروبیوتیک ها در کدام بیماری ها به اثبات رسیده است ؟

اثرگذاری پروبیوتیک ها در پیشگیری و کمک به رفع اختلالات گوارشی و کاهش علائم بیماری های متعددی به اثبات رسیده است مانند:

  • کولیک نوزادان
  • گاستروانتریت ها و اسهال های حاد عفونی (باکتریایی و ویروسی)
  • اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک
  • دل دردهای عملکردی کودکان
  • سندروم روده تحریک پذیر
  • یبوست های مزمن
  • کمک به ریشه کنی هلیکوباکتر پیلوری
  • کولیت اولسروز
  • عفونت های ادراری تناسلی در بانوان
  • عفونت های تنفسی فوقانی (عفونت گوش، سرماخوردگی، سینوزیت)
  • اگزما (درماتیت آتوپیک)

علاوه بر این، تحقیقاتی وسیعی درباره تاثیر پروبیوتیک ها در مواردی همچون کمک به کنترل فشار خون بالا و کلسترول خون، بهبود قند خون ناشتا و کاهش مقاومت به انسولین، کمک به درمان کبد چرب، کمک به پیشگیری از بروز آلرژی و درماتیت آتوپیک، تعدیل عملکرد سیستم ایمنی، کمک به پیشگیری از بروز سرطان های دستگاه گوارش و کاهش مشکلات مرتبط با اختلالات اضطرابی، افسردگی، بیش فعالی-کم توجهی، اوتیسم و … در دنیا انجام شده است که افق های جدیدی از اثرات شگفت انگیز این میکروارگانیسم ها را نشان می دهد.

0 دیدگاه

در حال حاضر دیدگاهی برای این پست ثبت نشده است.
لطفا برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ورود/ثبت نام

اصالت کالا

استعلام سریال کالا از وزارت بهداشت

ارسال سریع

ارسال سریع به سراسر کشور

پشتیبانی آنلاین

پشتیبانی سریع و آسان

تضمین قیمت

تضمین بهترین قیمت در بازار