🎁 ارسال رایگان برای خرید های 6,000,000 تومان و بیشتر 🎁

منیزیم

منیزیم

سلامت


تاثیر منیزیم بر عضلات 

یکی از مهم ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن برای رشد و بهبود سلامتی منیزیم میباشد. از آنجایی که بدن قادر به ساخت آن نیست به ناچار باید از طریق مصرف مواد غذایی این عنصر را برای بدن تهیه کرد. کمبود منیزیم چندان شایع نیست اما با این حال باید مصرف آن توسط ورزشکاران جدی گرفته شود، زیرا ورزشکاران به خصوص بدنسازان حرفه ای ، برای رشد سریع تر عضلات و حفظ سلامتی خود باید به مقدار کافی تمامی ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی بدن را تامین کنند.

فواید منیزیم

منیزیم بیش از ۶۰۰ واکنش شیمیایی مهم را در بدن انجام می‌دهد که از جمله آنها به تولید انرژی، تشکیل پروتئین، نگهداری ژن، حرکت ماهیچه‌ها و تنظیم سیستم ایمنی می‌توان اشاره کرد .

مصرف منیزیم چطور به ورزشکارها کمک می‌کند؟

ریکاوری عضلات و منیزیم از این جهت با هم ارتباط دارند که توان شما را برای ورزش افزایش می‌دهند. بنابراین بدون خستگی و ایجاد فاصله زمانی ورزش کردن را ادامه می‌دهید ؛ تا جایی که عضله‌سازی انجام می‌شود و بدن و عضلات به شرایط موردنظرتان می‌رسند.
از سوی دیگر منیزیم خستگی عضلات، مفاصل و درد عضلانی را کاهش می‌دهد. یکی از دلایل درد شدید عضلات بعد از ورزش، کمبود این ماده معدنی در بدن است. تسکین درد، التیام آسیب و کاهش استرس از نتایج مصرف منیزیم در بدنسازی است . 

خوب است سایر مزیت‌های مصرف این مکمل را هم بدانید:

منیزیم می‌تواند التهاب بدن را در زمان ورزش و تمرینات سخت کاهش دهد.

منیزیم در کاهش درد ناشی از تمرینات سخت ورزشی تاثیرگذار است.

به بهبود خراش، بریدگی، کبودی و سایر آسیب‌های سطح پوست ورزشکاران کمک زیادی می‌کند.

علائم کمبود منیزیم 

 زنگ زدن گوش یا کم شنوایی

وزوز گوش یا صدای زنگ زدن مداوم گوش و نیز کم شنوایی از علائم شایع کمبود منیزیم است. مطالعات و تحقیقات بی‌شماری درباره ارتباط سلامت گوش و دریافت منیزیم کافی صورت گرفته است. دریافت مقدار کافی از این عنصر از تشکیل رادیکال های آزادی که به ناشنوایی منجر می‌شود جلوگیری می‌کند.

گرفتگی عضلات

منیزیم برای بهبود عملکرد عضلات عنصری حیاتی است. کمبود مقدار کافی این عنصر ممکن است به تیک ماهیچه های صورت، گرفتگی یا لرزش‌ پا هنگام خواب منجر شود.

افسردگی

کمبودمنیزیوم موجب کاهش انرژی و افسردگی می شود.

عملکرد غیرطبیعی قلب

کمبود منیزیم ممکن است روی عملکرد ماهیچه‌های سراسر بدن از جمله عضله و ماهیچه‌های قلب تاثیر بگذارد لذا مقدار ناکافی منیزیم ممکن است بیماری‌هایی پدید بیاورد که به آن آریتمی قلبی یا تپش نامنظم گفته می‌شود و می تواند عوارض بسیار خطرناکی به همراه داشته باشد.

سنگ کلیه 

منیزیم با جلوگیری از چسبیدن کلسیم به یون اگزالات مانع تشکیل سنگ های شایع کلیه می شود.
در صورت وجود هر یک از این علائم، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. همچنین عاقلانه است از رژیم های غذایی‌ که سرشار از مواد غذایی منیزیم دار باشند استفاده نمایید.

 

0 دیدگاه

در حال حاضر دیدگاهی برای این پست ثبت نشده است.
لطفا برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ورود/ثبت نام

اصالت کالا

استعلام سریال کالا از وزارت بهداشت

ارسال سریع

ارسال سریع به سراسر کشور

پشتیبانی آنلاین

پشتیبانی سریع و آسان

تضمین قیمت

تضمین بهترین قیمت در بازار