🎁 ارسال رایگان برای خرید های 6,000,000 تومان و بیشتر 🎁

میل به شیرینی در دوران قاعدگی

میل به شیرینی در دوران قاعدگی

سلامت

چرا هوس خوراکی های شیرین می کنیم؟

خانوم‌ها در روزهای نزدیک به پریودشون تغییرات فیزیکی و عاطفی زیادی رو تجربه می‌کنند که بهش سندرم پیش از قاعدگی می‌گویند. مطالعات نشون داده که تقریبا 50 درصد از خانوم‌ها قبل از پریودشون هوس خوردن شکلات می‌کنند. هوس خوردن خوراکی شیرین حدود یک هفته قبل از شروع پریود و زمانی که سایر علائم PMS مثل تغییر در مزاج، سردرد، آکنه و نفخ شکم شروع میشه و چند روز پس از اون تموم میشه. البته که زمان دقیقی برای این اتفاق وجود نداره چون همه افراد با هم متفاوتند.

محققان علت این اتفاق رو تغییر در میزان هورمون‌های استروژن، پروژسترون و سروتونین اعلام کردند که باعث میشه در نهایت هوس خوردن کربوهیدرات و شیرینی قبل از پریود بهتون دست بده.

این هوس‌ها و خوردن کربوهیدرات و شیرینی نه تنها مشکلی نداره، بلکه مهمه که به نیازهای بدنتون پاسخ بدید. البته این به مفهوم این نیست که زیاده‌روی کنید اما پاسخ دادن به نیازهای بدتون مهمه.

با خوردن غذاهای نشاسته‌ای و شیرینی‌ها چه اتفاقی در بدن شما میفته؟

بدن شما شروع میکنه به ترشح سروتونین، ماده‌ای شیمیایی که احساس شادی رو تقویت می‌کنه. درسته که ممکنه هوس به غذا خوردن الزاما بخاطر هورمون‌ها نباشه اما علم ثابت کرده که خانوم‌هایی که از سندرم پیش از قاعدگی رنج می‌برند سروتونین کمتری در بدنشون وجود داره و این مسئله میل به خوردن قند و کربوهیدرات ایجاد میکنه. مغز برای ترشح سروتونین به انسولین روده نیاز داره تا بتونه از طریق قند خون، فعالیت هورمون‌ها رو مدیریت کنه. اما همچنان نگه داشتن تعادل مهمه، چراکه خانوم‌هایی که قند زیادی مصرف می‌کنند اغلب PMS های شدیدتری رو تجربه می‌کنند. همینطور مصرف بیش از اندازه نمک، کربوهیدرات یا شکر تصفیه شده می‌تونه باعث ایجاد احساس سرگیجه، خستگی و نفخ بشه.

هوس خوردن شکلات (شیرین) به کم بودن میزان منیزیم در بدن ربط داره. اما چون شکلات (شیرین) منبع خوبی برای تامین منیزیم نیست و از طرفی دیگر چربیش بالاست، بهتره که دانه‌ها و سبزیجات رو جایگزین شکلات (شیرین) کنید. یک راه دیگر برای ارضای این هوس اینه که به جای شکلات‌های شیری، شکلات تلخ بخورید. شکلات تلخ نه تنها سرشار از مواد معدنی و آنتی اکسیدانه بلکه نیاز بدن شما به قند رو هم پاسخ میده.

0 دیدگاه

در حال حاضر دیدگاهی برای این پست ثبت نشده است.
لطفا برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ورود/ثبت نام

اصالت کالا

استعلام سریال کالا از وزارت بهداشت

ارسال سریع

ارسال سریع به سراسر کشور

پشتیبانی آنلاین

پشتیبانی سریع و آسان

تضمین قیمت

تضمین بهترین قیمت در بازار