🎁 ارسال رایگان برای خرید های 6,000,000 تومان و بیشتر 🎁

ورزش در دوران قاعدگی مفید است یا مضر ؟

ورزش در دوران قاعدگی مفید است یا مضر ؟

ورزش


ورزش در قاعدگی 

در دوران قاعدگی با بیشتر شدن فعالیت بدنی، خونریزی کمی بیشتر خواهد شد. ورزش کردن باعث خونریزی شدید، خستگی، کمردرد بیشتر، بی‌هوشی و دل‌درد شدید نمی‌شود. فواید ذهنی و جسمی ورزش، در دوران قاعدگی هرگز متوقف نمی‌شود. در واقع بهتر است با مرتب ورزش کردن به عوارض دوران قاعدگی التیام بخشید. دوران قاعدگی، دورانی پیچیده از تغییرات هورمونی است. سطح هورمون‌های استروژن و پروژسترون در دوران قاعدگی کاهش می‌یابد و باعث ‌می‌شود احساس خستگی، بی حالی و کمبود انرژی به فرد دست دهد.
لازم است این نکته را در نظر داشت ورزش نکردن سبب ذخیره انرژی در بدن نمی‌شود. به همین دلیل بهتر است تا بجای حذف فعالیت‌‌های ورزشی یا حتی کاهش زمان ورزش، از این دوران به عنوان فرصتی برای انجام ورزش‌های جدید اما سبک بهره ببرید و بهترین آنها را تجربه کنید. 

مزایای ورزش دوران پریودی

بهبود روحیه و خلق و خو

کاهش خستگی

کاهش درد قاعدگی

ورزش‌های مناسب برای دوران قاعدگی

تاثیر ورزش و بدنسازی بر قاعدگی را می‌توانیم به راحتی با توجه به شدت هر فعالیت ورزشی مشاهده کنیم. قطعا با انجام این تمرینات در دوران عادت ماهیانه، می‌توانید حال بهتری داشته باشید بدون آنکه نیازی باشد خودتان را تحت فشار بگذارید. در صورتی که احساس خستگی بیش از حد دارید و نمی‌توانید به مانند گذشته با شدت بالا تمرینات خود را انجام دهید، یک پیاده‌روی ساده هم برای شما گزینه مناسبی است.
تمرینات هوازی مثل کوهنوردی و دوچرخه‌سواری گزینه‌های مناسبی برای تمرین در دوران قاعدگی به شمار می‌آیند. شما همچنین می‌توانید بدون اینکه مشکلی برای شما ایجاد شود، ورزش‌هایی مانند ایروبیک، زومبا و فیتنس را نیز انجام دهید. تنها باید به این موضوع دقت داشته باشید در صورتی که قصد دارید تمرینات بدنسازی را در دوران پریودی انجام دهید، حتما باید با شدت ملایم‌تری این کار را انجام دهید.

ورزش بدنسازی در دوران قاعدگی | تاثیر بدنسازی و ورزش‌های سنگین در دوران قاعدگی

هیچ دلیل علمی تا به حال برای قطع تمرینات بدنسازی و ورزش در پریودی وجود نداشته است. شما به عنوان یک بانوی بدنساز می‌توانید در زمان عادت ماهانه هم از وزنه زدن لذت ببرید؛ تنها نکته‌ای که وجود دارد گوش دادن به بدن است. اگر انرژی کافی برای تمرین ندارید یا حس می‌کنید تمرین برای‌تان پرفشار است، از شدت آن کم کنید. حتی اگر به استراحت نیاز دارید، می‌توانید یک یا دو جلسه تمرین را قطع کنید.برای زنان بدنساز، ورزش بدنسازی مثل یک دوست همیشگی است که به تقویت عضلات شکم و کمر کمک می‌کند و می‌تواند دردهای قاعدگی را مدیریت کند. همچنین بدنسازی و ورزش در پریودی با بهبود خواب و وضعیت روحی، شما را سرحال‌تر و شاداب‌تر خواهد کرد.

0 دیدگاه

در حال حاضر دیدگاهی برای این پست ثبت نشده است.
لطفا برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ورود/ثبت نام

اصالت کالا

استعلام سریال کالا از وزارت بهداشت

ارسال سریع

ارسال سریع به سراسر کشور

پشتیبانی آنلاین

پشتیبانی سریع و آسان

تضمین قیمت

تضمین بهترین قیمت در بازار