🎁 ارسال رایگان برای خرید های 6,000,000 تومان و بیشتر 🎁

گلوکزامین

گلوکزامین

پزشکی

 

گلوکزامین چیست ؟

گلوکزامین یک قند طبیعی است و در مایع اطراف مفاصل یافت می شود. گلوکزامین در مغز استخوان، استخوان حیوانات، قارچ و صدف نیز وجود دارد. این ماده را به شکل مکمل از پوست صدف تهیه می کنند و به شکل مصنوعی نیز وجود دارد. این ماده در ساخت و ساز غضروف ها نقش مهمی را ایفا می کند و برای درمان بسیاری بیماری های مفصلی مانند آرتریت استفاده می شود.
گلوکزآمین(glucosamine chondroitin) نوعی مکمل است که در ترمیم غضروف های آسیب دیده کمک شایانی می کند. این ماده اثر ضدالتهابی مستقیم کمی دارد و هیچ گونه خاصیت فوری ضد درد ندارد و فقط به ترمیم و بازسازی غضروف مفاصل بدن کمک می کند.

موارد مصرف گلوکز آمین:

۱- صدمات و آسیبهای غضروفی مفصلی در ورزشکاران

۲- تسکین و درمان بیماریهای تخریبی مفاصل مانند آرتروز

۳- ساییدگی و صداهای مفصلی که معمولاً در اثر کارزیاد و فعالیتهای سنگین ورزشی ایجاد می شود.

*افرادی که با مشکلات زیر درگیرند از مصرف آن اجتناب کنند :

۱.دیابت                   ۲.  آسم

۳‌. آلرژی                  ۴‌. بارداری و شیردهی

۵. سرطان                ۶. فشار خون و لخته شدن خون

میزان مصرف گلوکزآمین :

مصرف مکمل های گلوکزآمینی به میزان ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم روزانه توصیه شده است ( بدین معنی که ۵۰۰ میلی گرم در ۳ دوز منقسم در طول یک روز مصرف شود). با توجه به مطالعات انجام شده ، گلوکوزآمین تا ۲۰۰۰ میلی گرم در روز و کندرویتین تا ۱۲۰۰ میلی گرم در روز بی خطر می باشد.

آیا مصرف گلوکزامین عوارضی دارد؟

مصرف این مکمل در بزرگسالان در دوزهای توصیه شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده و بدون عوارض گزارش شده است.
در دوزهای بالای دوز پیشنهادی ، عوارض گزارش شده شامل یبوست، دردهای شکمی، اسهال و خارش می باشد. در صورت مشاهده ی این عوارض، توصیه می شود که مکمل به همراه غذا مصرف شود. در افراد با زخم معده نیز مصرف همراه غذا توصیه می شود.
در افراد با حساسیت و آلرژی به غذاهای دریایی منع مصرف دارد. توصیه می شود در این افراد از مکمل های گلوکزآمینی با منشاء گیاهی استفاده شود.
برخی مطالعات نشان داده است که گلوکزآمین می تواند ریسک خونریزی خودبخودی را بالا ببرد ؛ لذا در افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون به مانند (وارفارین ، آسپیرین) استفاده می کنند، توصیه می شود که قبل استفاده با پزشک مربوطه مشورت نمایند.
مکمل های گلوکزآمین به عنوان جایگزین بی خطری برای مسکن های غیراستروئیدی بمانند آسپیرین و ایبوپروفن در کاهش درد و التهاب و نیز حفظ الاستیسیته و قدرت بافت ها معرفی شده اند. البته زمان اثرگذاری آنها به مراتب طولانی تربوده ولی عوارض به مراتب کمتر می باشد . در مطالعه ی انجام شده در سال ۲۰۰۶ ، گزارش شد که ۷۹% از مردانی که ۱۵۰۰ میلی گرم گلوکزآمین و ۱۲۰۰ میلی گرم کندرویتین بصورت روزانه دریافت می کردند ، کاهش درد چشمگیری را در ناحیه زانو احساس کردند.

0 دیدگاه

در حال حاضر دیدگاهی برای این پست ثبت نشده است.
لطفا برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ورود/ثبت نام

اصالت کالا

استعلام سریال کالا از وزارت بهداشت

ارسال سریع

ارسال سریع به سراسر کشور

پشتیبانی آنلاین

پشتیبانی سریع و آسان

تضمین قیمت

تضمین بهترین قیمت در بازار