🎁 ارسال رایگان برای خرید های 6,000,000 تومان و بیشتر 🎁

گینر چیست و چه کاربردی دارد ؟

گینر چیست و چه کاربردی دارد ؟

ورزش


گینر ها نوع خاصی از مواد مغذی هستند که شامل 80 درصد کربوهیدرات و تنها 10 تا 20 درصد پروتین هستند. میزان بالای قند و میزان پایین پروتین در گینر ها سبب شده است که این مکمل ها به منبعی برای انرژی در رژیم های غذایی مقاومتی تبدیل شوند.

گینر ها! این مکمل ها چیستند؟
گینر برای افزایش توده عضلانی مصرف می شوند و سرعت بهبود عضلات بعد از تمرینات و ورزش را افزایش می دهند. گینر ها در مقایسه با مکمل های دیگر شامل پروتین کمتر و کربوهیدرات بالاتری هستند. 100 گرم از این مکمل شامل مواد 

زیر است:

60 تا 90 گرم کربوهیدرات

10 تا 30 گرم آمینواسید

3 تا 10 گرم مواد دیگر

انواع گینرها

به طور کلی گینرها به دو دسته افزاینده حجم (mass gainer) و افزاینده وزن (weight gainer) تقسیم می شوند که اصطلاحا مکمل mass gainer را گینر مس یا گینر پروتئین بالا و weight gainer ها را گین آپ یا هاردگینر می نامند.

مکمل های افزایش دهنده وزن (weight gainer)

این گروه که به مکمل های گین آپ هم معروفند میزان کربوهیدرات موجود در محصول در مقایسه با پروتئین آن بیشتر بوده (نسبت ۳ به ۱) و به این ترتیب می توانند افزایش وزن بیشتری ایجاد نمایند.

در ساخت این گروه از مکمل ها، علاوه بر کربوپروتئین از چربی، ویتامین ها و مواد معدنی هم استفاده شده است و به دلیل کالری بسیار بالایی که دارند (۷۰۰ الی ۱۰۰۰ کیلوکالری انرژی در هر سروینگ) مناسب افرادی است که به سختی وزن اضافه می کنند.

تیپ بدنی این افراد عموما اکتومورف بوده و بدنشان سوخت و ساز بالایی دارد. این گروه از افراد علی رغم اشتهای زیادی که دارند کم وزن هستند و یا بسیار سخت افزایش وزن پیدا می کنند.

مکمل های افزایش دهنده حجم (mass gainer)

مواد اولیه به کار رفته در ساخت این گروه از محصولات مشابه نمونه افزایش دهنده وزن است، با این تفاوت که هر سروینگ آن تنها  ۴۵۰ الی ۱۰۰۰ کیلوکالری داشته و این به معنای به کار رفتن کربوهیدرات کمتر و پروتئین بیشتر در آن هاست.

البته در برخی از مکمل های افزایش حجم نسبت کربوهیدرات و پروتئین برابر بوده و به دلیل استفاده شدن از کربوهیدرات های ساده و پیچیده در کنار پروتئین های باکیفیت، استفاده از این محصولات می تواند افزایش حجم مطلوبی در عضلات شما ایجاد نماید.

این گروه از مکمل ها برای افرادی که برنامه ورزشی مشخصی دارند (عموما ورزش های قدرتی با شدت بالا) و قصد دارند به کمک بهره گیری از مکمل و تمرینات ورزشی فرم بدنی بهتری داشته باشند مناسب خواهد بود. 

0 دیدگاه

در حال حاضر دیدگاهی برای این پست ثبت نشده است.
لطفا برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ورود/ثبت نام

اصالت کالا

استعلام سریال کالا از وزارت بهداشت

ارسال سریع

ارسال سریع به سراسر کشور

پشتیبانی آنلاین

پشتیبانی سریع و آسان

تضمین قیمت

تضمین بهترین قیمت در بازار